<Taverna> Guild Information

Information in English
Tiedot suomeksi
Taustatietoja killasta
Killan historiaa lyhyesti
Historiikin pidempi versio
Killan säännöt
Pelaajien rekrytointi


Guild Information

 

Briefly in English

<Taverna> is a completely Finnish 10-man raiding guild on Stormreaver EU (PvP). We are a semi slack-hardcore raiders, not too serious and sometimes only two raids a week. Our aim is as simple as every other guilds - to clear all of the current content in normal and heroic difficulty. We strive to do this in a fairly laid-back atmosphere and with a lenient raid schedule.

The guild at Stormreaver was founded in January 2010 by a group of long-term WoW associates/IRL friends whom all aspired to raid 10-man dungeons without the usual pressure and drama of bigger high-end guilds. Since inception, we've kept a steady progress and remain competitive among the other Stormreaver end-game guilds.

We're looking to keep up a friendly and social community inside the guild.
Other information suchs as rules and long-history not available (yet) in English.



 

Yleiskatsaus Kiltaan

 

Taustatiedot

Taverna on täysin suomalainen 10-miehen raidikilta Stormreaver EU:n hordepuolella (PvP). Killan tavoitteena on alusta asti ollut ajantasaisen PvE-sisällön puhdistaminen, sekä normaalina - että heroic-versiona, ja mitä tärkeämmin: tehdä tämä hyvässä, rennossa ja joskus jopa ystävällisessä seurassa.

Kilta perustettiin nykyisessa inkarnaatiossaan vuoden 2010 tammikuussa. Perustajina toimi jo pitkään yhdessä pelannut joukko osaavia pelaajia, joita kiinnosti ajatus raidaamisesta tutussa ympäristössä ilman sitä painostavaa ilmapiiriä johon isommissa, joskus vieraammissakin killoissa oltiin totuttu.

Killan nykyinen rosteri on tuntenut toisensa jo melkoisen pitkään, tosin uusia tuttavuuksia on luotu nykyisenkin killan sisällä.



 

Historia lyhyesti

Suuri osa pelaajista tuli yhteen Burning Crusaden (TBC) aikana vuosina 2007-08 Karazhan EU:lla vaikuttaneessa suomalaiskillassa nimeltä 'Kakola'. Progressi oli summittaisen nihkeää, ottaen huomioon pienen serverin vielä pienemmän suomipopulaation. Meno oli kuitenkin railakasta ja Kakola clearasi tiensä lopulta international kiltana aina Hyjalille ja Illidanin Mustaan Temppeliin. Kilta hajosi vuoden 2008 kesään mennessä useimpien pelaajien lopettaessa pelaamisen.

Wrath of the Lich Kingin saapuessa Kakola koki uuden heräämisen, tällä kertaa nimellä 'Tavern' samaisella serverillä. Lisärin myötä myös pelaajakunta oli kasvanut ja näin ollen progressaus oli helpompaa kun raidilla oli jopa 25 osaavaa pelaajaa. Ulduarin saapuessa huhtikuussa 2009, oli kilta saanut matalaksi kaiken sitä ennen julkaistun raidisisällön, Obsidium Sanctumin hardmodet mukaanluettuna. Kesäslack iski kuitenkin kiltaan pahasti ja se siirtyi virallisesti tauolle pian Ulduarin julkaisun jälkeen.

Vasta Marraskuussa 2009 alkoi kehittyä idea perustaa uusi raidikilta Stormreaverille. 10-miehen kiltana clearasimme lopulta kaiken WotLK-sisällön.


Cataclysm (inc)


 

Pidempi historiikki

• The Burning Crusade • (TBC, WoW 2.0) •

Suuri osa pelaajista tuli yhteen Burning Crusaden (TBC) aikana vuosina 2007-08 Karazhan EU:lla vaikuttaneessa suomalaiskillassa nimeltä . Progressi oli summittaisen nihkeää, ottaen huomioon pienen serverin vielä pienemmän suomipopulaation. ei kiltana maineeltaan tai saavutuksillaan ollut kovinkaan kummoisella tasolla. Meno oli kuitenkin alusta asti railakasta, vaikka Karazhan instanssin raidausta puolellatoista ryhmällä pidemmälle ei killalla rahkeet aluksi riittäneet.

Killassa oli selvästi näkyvissä hajoamisen merkkejä ja samaan aikaan Tavernan nykyjohto sattui kyllästymään TBC HC instanssien reputation farmaamiseen kaveriporukalla ja killan vaihdos oli edessä. Ehkä kaikkien parhaaksi Kakolan alkuperäinen GM näki Laughing Skull serverin loot mahdollisuudet paremmiksi ja vain katosi jättäen killan keinumaan veitsen terälle, vaihtoehtoina olivat uusi johto tai killan lopettaminen. Vaikka 25-miehitteisen killan johtaminen ei ensimmäisenä ollutkaan tarkoituksena, koimme parhaaksi yrittää jotta nähtäisiin niitä raid instanssejakin mitä oli kovasti hehkuteltu.

Gruul's Lair oli ensimmäinen etappi ja se saatiinkin farmille heti kättelyssä. Vanillan slack tyylinen raidaus oli selkeästi väistynyt ja nyt vaadittiin oikeasti panostusta, jotta taistot saatiin vietyä loppuun. Gruulia muutaman viikon raidattuamme, väki oli kerännyt riittävät gearit ja siirsimme myös Magtheridon's Lairin farmi kirjaan.

Serpent Shrine Cavern ja Tempest Keep: The Eye olivat seuraavat etapit ja niistä ei alkuun ollut mitään odotuksia. SSC:n legendaarinen hissi vaati joka viikko muutamat uhraukset ja trash mobit molemmissa instoissa olivat varsin inhottavia ja melkeimpä vaikeampi kuin itse bossit. SSC progress aloitettiin Lurkerista perinteen mukaan ja löytyihän killasta jopa kaksi henkilöä jotka olivat kalastuksen nostaneet tarpeeksi ylös. Progress SSC:ssä oli jouhevaa ja vaikka vähän tuskailtiinkin niin Kael'thasta ja Lady Vashjia lukuun ottamatta instanssit saatiin farmille. Samoihin aikoihin kun Lady Vashj oli progressin kohteena (parhaimmillaan viimeisessä phasessa), poistettiin pelistä myös Hyjal Summit ja Black Temple attunementit. oli SSC/TK vaiheen aikana muuttunut myös kansainväliseksi killaksi pelaajakadon/pulan kohdatessa, mutta se ei killan laatuun vaikuttanut.

Hyjal Summit toi tuulahduksen uutta peliin pitkän ja puuduttavan rupeaman päätteeksi ja SSC&TK ollessa mukavasti farmilla siirrettiin tavoitteet nopeasti uusiin taistoihin. Hyjalilla päästiin nopeaan tahtiin aina Azgaloria vastaan taistelemaan. Hyjalin progressin ohella kävimme myös Mustassa Temppelissä katsastamassa Illidanin joukkoja. Taistojen muuttuessa vaikeammiksi alkoi killan erään tahon mieliala laskea ja progress hidastui selkeästi. Shade of Akama saatiin vielä syöksettyä vallasta, mutta siihen se jäikin. Pää syy taisi olla ajan loppuminen kesken ja olisi pitänyt valita loottien ja progressin välillä, joka sitten jakoikin ihmiset eri servereille ja osa päätti lopettaa pelaamisen.

Kilta ns. hajosi vuoden 2008 kesään mennessä useimpien pelaajien lopettaessa pelaamisen.

Sunwell jäi siis Suomi-joukkueella kokematta, mutta kyllä siellä monet killassa vaikuttavat tahot progressasivat.




• Wrath of the Lich King • (WotLK, WoW 3.0) •

Wrath of the Lich Kingin saapuessa Kakola koki uuden heräämisen, tällä kertaa nimellä samaisella serverillä. Uudella nimellä haettiin kansainvälisyyttä ja samalla vähän RP-henkisyyttä pelaamiseen. Pääasiana killassa katsottiin olevan viihtyminen millä vain iällä, ja vanhan nimen ei tätä koettu tarjoavan.

Lisärin myötä myös pelaajakunta oli kasvanut ja näin ollen progressaus oli helpompaa kun raidilla oli jopa 25 osaavaa pelaajaa. Osa vanhoista pelaajista oli siirtynyt Laughing Skull serverille vanhan loikanneen GM:n houkuttelemana, mutta se ei menoa lannistanut. Naxxramas 10-miehisenä osoittautui läpijuoksuksi ja oli varsin suuri pettymys instassa 40-miehisenä vierailleille. 25-miehisenä progressaaminen oli lähes yhtä helppoa ja pian Kel'Thuzad makasikin maahan lyötynä.

Naxxramas oli varsin suuri pettymys sisällöllisesti koko killalle, olihan Blizzard sanonut ettei mitään reheat instansseja tehdä. Loottia keräillessä myös Malygos kaadettiin nopeaan tahtiin. Ihmeteltäessä Heroic dungeoneiden helppoutta ja Hodir reppiä farmatessa peliin ilmestyi myös instanssi Obsidium Sanctum jossa oli kuulemma pelottava lohikäärme. Heti alkuun oli selvää että perus encounter tulisi olemaan Naxxramas tasoa ja Hard Modet olivatkin heti suurin puheenaihe, saisihan niistä hienon tittelinkin (harva tiesi että titteli olisi lopulta niinkin triviaali ja sitä ei poistettaisi pelistä kuten Champion of the Naaru ymv.) Hard Modet OS25:ssä edistyivät hyvää tahtia ja saatiinhan se "OS3D":kin viimein farmille. Tästä hyvissä fiiliksissä myös 10-miehinen versio kaatui hardmodessa.



Pitkän odotuksen jälkeen myös Ulduar saapui peliin. Odotukset olivat suuret ja 10-miehisenä Ulduaria farmattiin kahdella ryhmällä, vertaa Karazhan-instanssi. 25-miehisillä raideilla alkoi taas pelaajakato käymään, huonon sisällön vuoksi pääasiassa. Suuri harmi ja helpotus killan johdolle ja kilta vetäytyi ansaitulle kesätauolle.

Marraskuussa 2009 perustimme killan uudestaan nykyisessa inkarnaatiossaan Stormreaverille. Ideana oli 10-miehen raidaus rennossa porukassa, ilman paineita ja kiirettä. Myös rekryämisen uskoimme olevan helpompaa isommalla, 'suomalaisemmalla' realmilla. Aloimme satunnaisten Ulduar- mountticlearien myötä etsimään kiltaan lisää porukkaa ICC-raidien aloittamista varten.

Rosteri täyttyi pikkuhiljaa ja ICC 10 kaadettiin normaalilla vaikeusasteella toukokuun alkuun mennessä. Tämän jälkeen alkoi luonnollisesti heroic progress. Pelaajavaihdoksien yms. jälkeen olimme edenneet heinäkuun alkuun mennessä viimeiselle etapille - heroic Lich King treeni alkoi. Tätä jatkui satunnaisesti (eri pelaajat kävivät raideilla miten sattui etc.) lupaavalla menestyksellä syyskuun alkuun asti, jolloin päätimme laittaa killan jäähylle 'yleisen raidimielialan taantumisen ja pelaajakadon vuoksi'.

Marraskuussa 2010 herätimme killan uudestaan samoilla pelaajilla sekä migrausavustajilla ja kävimme kaatamassa loputkin bossit ennen Cataclysmin julkaisua.




• Cataclysm • (WoW 4.0) •

Cataclysmin tuodessa tasapainoa 10 -ja 25-miehen raidien välille, päätimme jo alusta alkaen pyrkiä pysymään kilpailukykyisinä muiden realmin kiltojen kanssa. Tämä kuitenkin samalla rennommalla raidiaikataululla, jota olimme käyttäneet killan perustamisesta lähtien.

Panostus tuotti tulosta ja tier 11 lopulla olimme yksi harvoista 10-miehen killoista, jotka jaksoivat loppuun asti ilman burnoutia ja lopettamista. Siirryimme Firelandsiin realmin #1 10-miehen kiltana, 12/13H progressilla (Sinestra. ~9% viimeisillä yrityksillä).



Pelaajavaihdosten takia Firelandsin alku oli vaikea killalle, mutta ongelmien selvittyä pääsimme nopeasti takaisin peliin ja saavutimme Heroic Ragnaroksen ennen pahamaineisia 'fiksejä', jotka tekivät aiemmista encountereista triviaalisia. Pitkän treenin jälkeen, myös Ragnaros kaatui hyvissä ajoin ennen Dragon Soulia. Myös edellisen tierin viimeinen hirviö Sinestra, joka jäi killalta tappamatta ajan puutteen takia, saatiin vihdoin nyljettyä.

Dragon Soul toi lisää pelaajamuutoksia, mutta progress pysyi samassa tahdissa. Kaikki tuli clearattua hyvissä ajoin vaikka turha buffi ja lisärin 'antiklimaattinen' loppubossi tiettyjä pelaajia hieman häiritsivätkin.




• Mists of Pandaria • (MoP, WoW 5.0) •

Killan raidaaminen on muuttunut casuaalimmaksi, mutta World Rank:it ovat nousseet ~500 tienoille, DS:n 700-1000 rankeilta.



 

Säännöt

Ilmapiiri pyritään pitämään hyvänä, turha trollaaminen ei kuulu kiltaa. Jos et pysty suhtautumaan huumorilla asioihin ei paikkasi ehkä ole tässä killassa. Kunnioita muita pelaajia!

Kommunikointi on tärkeä osa raidausta. Kaikkien jäsenten on oltava kykeneväisiä kommunikoimaan Mumblen välityksellä. Kuten rekrytoinnissakin jo tulee ilmi niin tuppisuille ei ole tilaa.

Aktiivisuus ja rosteri on suuri osa 10-man killan pelaamista. Rosteri pyritään pitämään 10 + 3 koossa jotta kukaan ei joutuisi istumaan penkillä turhaan. Kaikkien oletetaan olevan valmiita passaamaan paikkansa raidilla jos joku muut tarvitsee loottia ja sinun lootille on joku muukin joka siitä voi hyötyä. Raid-invitet tulevat pelin kalenteriin ja ne tulee hyväksyä (tai hylätä) aina. Kilta on tyytyväinen kun kaikki raidaajat ilmestyvät raideille, joita on 3 kappaletta viikossa. Muuta aktiivisuutta ei ole pakko harrastaa (vaikkakin se on toivottavaa). Jokaisesta poissaolosta on ilmoitetta officereille ja foorumeiden AFK osioon.

Oma panos on hyvin tärkeää. Haluamme että kaikki kehittyvät pelaajina ja pystyvät vastaanottamaan rakentavaa kritiikkiä ja oppimaan nopeasti omista virheistään. <Theme> 'Mittarit eivät valehtele.'


 

Rekrytointi

Mikäli olet kiinnostunut liittymään seuraamme, vieraile foorumiemme rekrytointiosiolla, josta löydät lisätietoa kiltaan hakemiseen liittyen. Tämän hetkisen pelaaja tarpeemme voit tarkistaa etusivultamme.